Endre fakturainnstillinger

Fakturainnstillinger kan endres overordnet for alle selskaper du har i MyRent, for hvert enkelt selskap og for hver enkelt leietaker.

Merk!

  • EHF - Kan kun sendes fra bedrift til bedrift.
  • eFaktura/Vipps - Fødselsnummer må være registrert på leietaker, og utleier må være registrert som firma med organisasjonsnummer.
  • Avtalegiro - Kan kun sendes fra bedrift til privat.

For å sette en standard fakturainnstilling for alle dine selskaper:

  • Trykk deg inn på "Administrasjon" og "Fakturainnstillinger" i menyen
  • Her vil du kunne sette innstillingene for alle dine selskaper

For å endre fakturainnstillingene kun for et spesifikt selskap så gjør du følgende:

  • Gå til  "Dine selskaper"
  • Velg ønsket selskap
  • Gå til fanen "Fakturainstillinger"
  • For å endre innstillingene for dette selskapet så må du huke av for "Endre innstillinger"
  • Når det er gjort så vil det stå "Tilbakestill til hovedinnstillinger" i rødt

For å endre fakturainnstillingene per leietaker: 

  • Trykk deg inn på "Leietakeroversikt" under "Leieforhold" i menyen
  • Velg ønsket leietaker
  • Velg fanen som heter "Fakturainnstillinger" 
  • For å sette egne innstillinger for denne leietakeren så må du huke av for "Endre innstillinger" 


Utsendingsalternativer

Du kan selve velge hvordan utsendelsen skal skje på følgende utsendelser:

  • Fakturautsendelse
    • Faktura per e-post er standard
  • Betalingspåminnelse
  • Purring

Avhukingen viser hvilken utsendelse som er aktivert:

Inkassovarsel må sendes per brev eller Digipost. Hvis du huker av for Digipost på inkassovarsel vil leietakeren motta varselet til sin digitale postkasse, gitt at h*n har denne løsningen, og det vil ikke sendes ut per brev.

myrent.zendesk.comhcarticle_attachments360012603920Skjermbilde_2020-05-28_kl._12.00.52myrent.zendesk.comhcarticle_attachments360012603940Skjermbilde_2020-05-28_kl._12.01.01